Wednesday 3 February 2010

.:: Family Driver ::.

Tengok tajuk tak pelik ke? ke da biase dengar? hehe. Haa, nilah aku nak cite pasal family driver. Aku la Family Driver. hahaha!! Begini ceritanya.................

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Penat!!!
Ni jela yang mampu aku ucapkan..
Tapi, walaupun penat, aku enjoy. Hehe

29 January
Hari jumaat balik kerja je, aku naik bus dari seremban ke kuantan.
Malam tu, sampai kuantan pukul 1.30 pagi.
Balik tu aku bz submit sume order customer ke supplier.
So lewat jugakla aku tido. Dalam kol 2pagi.
ZZZZZzzzzzzzzzzzzz….

…………………………………………

30 January
Haa!! Ni lepas subuh tido balik. Kol 9.30 pagi baru bangun balik.
Kenala bersiap-siap ke rumah dila. Hehe
Yelakan BFF mau tunang lak mengikuti jejakku. Kahkah!
So, aku tau she will become nervous and cannot concentrates to makeup herself.
Coz I’m felt the same before. Haha!
So, aku bersiap and kol 12.30 tepat aku sampai uma Mekla. Hehe
Yang tak boleh bla nye, dea satu ape selambe tak siap.
Aku pun suh dea make up dulu. Pastu nnti aku touch up mana yang perlu.

Congrates Mekla cyg!!!!



Tak sampai 5 minit, mekya sampai.
So, kiteorang pun menunggu mekla bersiap! Hehe
Sampai la petang dalam kol 4.30 baru setel majlis. Then, kiteorang balik.
Mekya lepak uma jap bergosip. Wee!! Best2!!!
Lepas hantar mekya mase maghrib, aku kena bersiap2 lak.
Rupanya malam ni jugak kena bertolak ke Taiping..
Aku ingat esok malam. Aduyai.
Au takleh tido dulu malam tu. So sms dgn sayang n mekla. Hehe
So, kol 12.30 tgh mlm tu kami sekeluarga bertolak.

………………………………………..

31 January
Relax lagi la. Malam masih muda. Segar bugar lagi driving. Haha!
Jam 4.30 pagi, aku surrender dah. Mata ni terpejam2 dah. Sampai Tapah je, tukar turn dgn Abah.
Jam 7 pagi, aku bangun2 je, da sampai uma atuk.
Surrender ngantuk nye pasal, “ maaf ye Tok, Wan. Along tak larat gile ni haa. Tido jap ye”
Ambik tohh….kol 1 tghari baru bangun. Tu pun bangun semata2 nak makan n solat jamak je. Kahkah!
Pastu nak tido, atuk nak borak2..teman la japkan. Last skali “ atuk, tak larat ni tuk. Nak lelap mate jap” hahaha!
Kol 5ptg baru bangun haa. Dengar ade yang menjerit dari jauh “ Kejut along tu!! Petang2 ni tido lagi!” macam biase la kan orang tua. Hehe

…………………………………….

1 February
Dalam kol 10.30 pagi tu, kami sekeluarga bertolak ke Penang.
Sekali lagi aku jadi driver.
Hahaha
Takpe, boleh lasak and mahir sket kan…
Dari ade lesen tapi takut pegang stereng! Kahkah!!!
Ooooppsssss!!!! :p
So, sampai Penang dalam 12.30 tghari tu… sampailah uma Cudah.
Lapo ni, makan sket2 lauk yang ade.. last2 tak tahan. Amek nasik trus. Haha
Lepas Zohor tu bertolak lak ke Bayan Lepas g uma Pakcik (adik ummi) – saje tgk uma baru.
Petang tu tgk bekas tempat Tsunami dulu. Insaf kejap… heee~

Ummi with me
Ni la Cudah. hehe


Mlm tu, aku, Arif, Cudah and Fakhira pg tgk wayang..
Cite Adnan Sempit lak tuh. Lawak2. haha!
Yelakan, ade small kid kan.. Layan..
Tapi best gak! Aku gelak je dalam wayang! Hehe

……………………………………

2 February
Pagi subuh2 lagi family aku dah bertolak ke Kuala Nerang anta Arif. Aku tak follow takut tak sempat nak check in nanti. Hehe
So berjalan2 la dgn Cudah.
Kol 3ptg dah ade kat Penang Airport.
Check in dulu then lepak dgn cudah and Fakhira kat Mc’d.
Hehe! 4.10ptg tu aku trus tunggu kat gate. Wakaka!
Kol 5.45 ptg smp LCCT. Sayang berdiri depan2 skali. Amboi, rindu I la tu ea? Hehe
Malam tu aku bantai tido dgn lenanya….

P/s:
· tp mmg seronok gile jalan Penang. Ada mase, nak g naik bot ke pulau seberang. Sayang, jom!! Cudah ajak! Hehe!
· to my bro, Arif: Congrates! And wish all your dreams come true! Study smart and I’m proud of you! Love u!




0 comments:

Post a Comment

<3 Comment Me <3

Related Posts with Thumbnails
 
Copyright 2009 Aku Wanita Biasa. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan