Friday 15 January 2010

.:: I Love Make Up ::.



I love makeup!! Hehe

Terlalu addicted dgn makeup, sampaikan kalau malam-malam takde keje, aku main makeup testing macam2 lah kat muke ni. Hehe
Tak kesahla kan.. eyeshadow tu kalo tak gune bertahun tak abes2. baiklah aku guna main2 makeup2 sambil2 aku leh mahirkan lagi skill ‘mendesignkan” muka. Haha

Make up yang aku pakai skang ni nak tau? Hehehe
Ni ha makeup2 yang aku guna harian. Hehe

Eyeliner
1. Secret Eyeliner Black – best gile eyeliner ni. Tak cair dan tak comot2. aku pakai body shop pun meleleh2 cair. Apeda. Ni pon jimat dah. Hehe. Baru RM 13.90. hehe

Eye shadow
1. Elianto Eyeshadow – hehe. Nak kate best tak de la best mane. Tapi sebb aku da kumpul banyak color wrna2 elianto ni, aku pakai je la. Hehe tapi tak best mane la kalau tak pandai pakai. Warna dea tak lekat lame. Hehe. Elianto ni yang best nye yang silver and gold. Hehe. yang macam basah sket warna dea. Tu jela best. Hehe lain kureng la bg aku. Hehe
2. MAC Eyeshadow – nila aku pakai hari2 skang. Hehe. Warna dea mmg best! Pastu lak tahan lame! Tu yg penting! Hehe. nak blend pun senang. Hehe. Warna fav aku ialah light grey, dark grey and black! Hehe. Siang2 pon kadang-kadang aku suke pakai warna dark grey. Ahahaha!

Compact Powder
1. Miami – Aku rase sume orang dah tahu Miami powder ni kan? Hehehe. Memang fames gile dgn mak andam2. hehe tahan lama satu hal. Satu hal lagi, bile pakai, macam bersih licin je muke. Hehehe. Tu yg best. Haha. Tapi kalau nak beli, beli time ade sales, RM18.90 leh dapat, kadang2 tu RM15 leh dapat. Kalau takde sales, alamatnye RM38 la kene beli. Haha. Aku da pakai bedak ni since aku Form 4 sampailah skang. Elok je. Haha
2. Pixy – Haa.. ni kawan aku batu kenalkan kat aku. Not bad la. Lebih kurang same macam Miami. Mmg compact gile bedak dea. Yang ni aku beli gelap sket dr Miami.. Sebbnya… time aku free hair takdelah berbelang leher dgn muke. Ahahha! Aku pakai yang refill nye je. RM10 je. Hehehe


Foundation
1. Loreal True Match – Yang ni aku suke gile. Sebb ade bling2 sket. Hehehe. Kalau kene cahaye tu muke nampak shining je. Hahaha. Best2!! Kadang2 tu kan aku sapu foundation ni kat kaki dan tangan. Hahaha! Macam Beyonce buatlah. Hehehe! SShhh…!! Time gile gini la. Hahaha! Tp mmg best! Lembut je foundation dea! Lagi satu tahan lama boelh tahan. Dr pagi sampai malam elok je lagi bertepek mat muke ni ha! Hahaha! Aku pernah pakai time mandi, tak tanggal or cair maa! Hehehe. Ni aku beli dah 5 6 bulan yang lepas tak abes2.. cam tka luak je. Padahal aku rase dah bnyak aku tepek2kan kat muke aku ni ha! haha
2. Sari Ayu - Haa! Yang ni lagi satu! Aku pakai ni since aku form 4 jugak! Hehehe. Yang bestnye, Sebotol foundation ni RM6 je leh tahan 2 bulan. Kahkahkah! Mmg jimat tahap gaban la! Hehehe. Sampai skang aku still pakai lagi. Hehe. Sebbnya foundation ni ada byk khasiatnya. Dea bukan colorkan muka semata2. dea boleh baikpulihkan kulit. Tu pasal mase skolah aku pakai je foundation ni. Hahaha! So untun sesapa yang nak pakai make up and baru belajr, aku cadangkan try la Sari Ayu. Sebb ianya tka merosakkan kulit. Tambah cantik lagi kulit korang adela. Ada macam2 khasiat tau! Ehehe.
3. Naturactor – haa! Ni yang terbaru aku beli! Mmg best! Dea stick. Sebelum2 ni aku pakai liquid je. Hehe. tp ni mmg best. Muke gebu je. Hehehe. So skang aku maintain pakai yang ni jela. Tapi sayang gak pakai hari2 sebb mahal sket dr yang atas2 ni...so ikut time aku pakai ni. Haha!

Blusher
1. Elianto – aku pakai Elianto je. Hehehe
2. Body Shop – Dulu pernah pakai.. pastu stop beli sebb mahal. Hahaha! InsyaAllah akan ku sambung balik pakai body shop. Hehe

Mascara
1. Maybelline Volume – Yang ni aku pakai. Hehe. Sebb mascara akan tebalkan dan panjangkan lagi bulu mate. Hehehe. Best2.. sampai nampak macam doll bile pakai. Hahaha!


0 comments:

Post a Comment

<3 Comment Me <3

Related Posts with Thumbnails
 
Copyright 2009 Aku Wanita Biasa. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan