Tuesday 1 September 2009

.:: Pertemuan dgn Yasmin Firdauzy::.

~Yasmin Firdauzy binti Abdul Wahab~
***********************
Tanggal 31 Ogos 2009, orang sepatutnya sambut kemerdekaan negara kita yang ke 52..
Tapi aku sambut kawan baik aku yang lama dah tak ketemu..hehe.
Tunggu punye tunggu sampai jugak minah ni..
hehehhe.
lbh krg 3 tahun lbh aku tak jumpa dia..
_________________________________
Rindu gile!
Rindu dengar dia ketawa!
Rindu tgk dia ketawa!
Rindu saat2 ku dgn dia dulu..
susah senang bersama dulu..
___________________________________
Rumah dia la syurga aku yang kedua..
hahhahaha! :D
Sungguh tak tipu! kalau nak cerita kesah yg lalu kat sini, aku rase tak abes! hehehe
Melepas rindu aku dgn dia. :)
Sayang ko myn!
=*
Teringat alkisah sekolah dulu... (jeng3, masuk alam kenang kenangan aku dan dia)
^_^
________________________________________________
pagi2, kol 7 mcm biasa aku nk g skolah, kene lalu depan uma dea dulu.hehe.
"myn! myn! Ya Allah myn! ko ni tido lagi! bangun myn! (sambil menggoncangkan badan nya yang agak debab tuh) myn!! mak aih!"
"sedap je ko tido yek? tak boleh jadik nih!"
dgn aku2 tido sebelah dea smpai la tghari..hahahha!
bangun2 je, korek dapo..ape boleh di makan..sambil layan cd.hahaha.
cinabeng pangai kiteorang ni kan!??
gile kentang!
kdg2 tuh, pg2 ketuk pintu uma dia, mak2 dea skali bangun lambat! hahahahha!
Rindu sunggoh la mase2 dulu! kan myn??
________________________________________________________
Myn, ko ingat tak time kite merempit? hahaha!
alaaa...merempit kononnya nak g kejar skuad perodua era kat gambang!
hahaha!
gile ketawa gile babi nya pasal helmet!
aku tak boleh bla dowh kalau ingat tuh!!
helmet kura-kura! hahahhaha!
(aku tanak cite, biar aku dgn ko je tau k..gelak2!! haha)
_________________________________________
pastu myn...kite monteng kelas lepak bawah pokok.
tibe2 ada announcement yg bunyinye lbh krg gini:
"perhatian kepada pelajar2 yg berada di bawah pokok, sila masuk ke kelas anda sekarang!"
ha kau! merata kiteorang lari! hahahaha!
sume lari utara selatan timur barat! hahahaha!
tak boleh bla, cikgu Mariam angkat kain pegang rotan kejar kita! hahahaha!
macam boleh jekan?haha! kite power dulu! haha!
_________________________________________________
pastu tanak masuk kelas fizik semate2 alasan Lab dea tinggi sgt!
bodo gile alasan kot! hehe.
ramai2 lepak makan cendol! haha!
cipan la pangai dulu. tp besttt!!
____________________________
ble skola panglima lak..
rembat moto 125 Eddy..
moto dea la jadik mangsa!
hahaha!
rempit sane sini.
aleh2 masuk skola, kantoi dgn cikgu Sejarah kita tuh!
aku ngan ain la kena teruk.
ko ok lagi la. sebb balik uma sarung tudung balik!
hahahhaha!
manela budak2 skolah tuh tak bengang dgn kite!
baru masuk je buat hal! hahaha!
________________________________________
masa awal2 skola panglima...
disebabkan tak boleh terima lagi life skola panglima tuh,
pg2 g skola cam biase, kitekan naik bus g tc!
lepak tc..best2!!!
hehehe!
agak2 da dekat time org skola nak balik..
kite balik ar..
hahhaha!
______________________________________________________
myn..ingat tak time tasya accident..time tu gabra gile kot..
ain, aku, ko gabra gile kot..
sape ntah antara kita mcm org gile tahan kete..
hehe~
boleh sya tak perasan kaki dea mase tuh..dengan selamba dea jalan ke aku lepas jatuh tuh.
aku lak:
"sya! kaki sya!!"
ha kau, jatuh terus sya!
adoyai! sudah!
trus aku angkat minah tuh masuk kete orang!
budak ni lak aku tatau dea nanges ke ape ke...
ngongoi kat aku..sikit air mate pun takde!
pelik!
aku melayan dea..tanak dea pk pasal kaki dea tuh..
sya: "na..sya takut naa...takut mak marah..takut naa"
dea bukan takut pasal kaki dea, dea takut kene marah lak..
smp klinik Rosli je,
(makcik ni pun 1, yg benti jauh kete dr klinik pehal, jenuh nak angkat minah ni~
tp esoknya kiteorang cari makcik tuh kasi buah tangan sebb tlg anta ;p)
trus aku angkat berlari ke klinik.smp kje pintu klinik..
nasib ade tolong sambut..mmg nak terlepas daa..
(baju aku penuh darah daa)
aku lak cuak nak balik..camane ni?baju penuh darah!
adoi!
myn ngan ain pun smp.
tetau je, doc kate kene bawak g spital besar..
ha!sape lak nak cakap kat mak ayah sya ni??
adoi...sume cuak.
g jugakla..
da maghrib time tuh, aku kene balik uma..tak dapat follow dorg g spital.
time tuh bapak aku very the straight one! pantang kalo maghrib anak2 kluar!
aku pecut la moto aku g uma myn, bfore mak myn balik,
g salin dulu baju penuh darah tuh kat uma myn.
nasib ade baju aku n myn same sepesen! hee~
boleh pulak lepas maghrib mak myn datang uma aku tanye myn mane..
(mak bertemu mak, berpotpet2 la depan uma tuh..haha)
dah terbocor rahsia dgn ummy..
jenuhla nak explain kat ummy...
agak2 hampir sebulan gakla tak boleh sentuh moto.
jalan kaki je kite g tgk tasya..
takpun moto ain jadi mangsa!
gile time tuh..
kenangan babe..
aku nak cite lg..aku dah sayu dah ni..
cukup2 smp sini je~cite ni mmg xkan lupela smp mati.hehe
^_^


Yasmin Firdauzy~~
_________________
Sahabat
Mengapa kau pergi
Tinggal aku sendiri
Kau tahu ku tak sanggup
Sahabat
Ingatlah kau selalu
Jadi yang terbaik
Walau kau tak disini lagi
Sahabat
Aku rindu padamu
Datang walau sesaat
Ku inginkan kau hadir

Aku di sini dan menunggu
Diam tanpa dirimu
Kau tahu ku tak bisa
Beranjak terbang dan melayang
Tanpa diri mu ku tak bisa dan kembalilah
____________________________________
Btw myn,
Happy Birthday...
(29 August 2009)
selang sebulan je dgn aku..hehe
Aku doakan kau semoga panjang umur..
Berjaya dalam kehidupan kau ok myn!
Aku sentiasa doakan kau even aku tak jumpa kau.
Semoga kau sentiasa sihat hendaknya. :)
Dan ingatlah aku sentiasa sayangkan kau..
Amin....

0 comments:

Post a Comment

<3 Comment Me <3

Related Posts with Thumbnails
 
Copyright 2009 Aku Wanita Biasa. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan