Monday 9 May 2011

.:: MPN datang serang rumah waktu Maghrib! ::.


Al kisah yang manarik berlaku semalam tanggal 8 May 2011.

Lawak gilerrr dowwww~ :D
Macam ni…. Mase tu aku kat rumah… melepak bersama kawan aku Wani ( Hazwani Izzati). Kiteorg lepak sesame la coz malam tu nak g tgk movie sesame kan..
So kiteorang lepak la sampai ke malam. Hubby lak kua dengan kawan-kawan dia.
Maghribnye kiteorg naik bilik la nak mandi dan bersiap-siap. Wani bersiap kat bilik lain. Aku bersiap kat bilik aku lah kan.
Tengah kami bersiap-siap, tiba-tiba ada orang bagi salam. Aku menjenguk la kan kat tingkap.
Kereta wira putih dengan 3 orang lengkap berpakaian seragam? Ape korang pk? Ape korang pk tu tentu2 same dgn ape aku pk.
Dorg nampak aku menjenguk, siap lambai2 suh aku turun. Aku pelik la awat polis datang uma aku? Salah rumah ke? Setahu aku, jiran sebelah aku yg polis. Aku panggil wani…. 
Agaknye care aku panggil mcm gabra je, die kua bilik pun gabra je muka! Kahkahkah!!!!! Hadooiiiiiiiii!!! Aku nak gelak tapi rileks dulu tahan dulu…. Hahaha
Wani jenguk kat tingkap, dan die pun cakap polis. Haa sume gabra! Ape lagi aku call la hubby aku. Suh die balik skang jugak. Dan dia pesan jangan kua rumah. Ok la fine.
Then, si kereta wira putih ni pusing lorong rumah aku kat belakang lak. Tapi die parking kete kat depan sikit dari uma aku. Pastu die ke depan balik. Bongok je si kereta wira putih nih!
Pastu hubby da sampai dengan kawan-kawan die. Dengan sopannya die memperkenalkan diri, “ Encik, saya dari Majlis Perbandaran Nilai. Saya ada menerima aduan mengenai encik ada membuat pembakaran terbuka di belakang rumah”
Aku dengan Wani ni dengar punye la gelak sakan nak mampus dalam rumah. MPN rupenya!! Yang bodoh sangat kau serang  rumah time maghrib dah kenapa????!!! Kau tak reti nak balik tgk anak bini ke? Adoiii!!
Pastu boleh bertelagah dgn hubby lak pasal pembakaran terbuka belakang rumah aku. Haru! Sejak bile lak kiteorg membuat pembakaran secara terbuka??? Hahaha! Serabai!! Siap cakap nak bagi warning jangan buat lagi.
Hubby tak puas hatilah kan so ajak MPN tu tengok sekali kat belakang mana tempat pembakaran tu. Dengan yakinnya, dia berkata “ Saya dah tengok dah. Memang ada kesan pembakaran kat belakang rumah encik”
Hubby cakap, takpe saya nak tengok sebab saya tak tengok lagi.
MPN tu nak tak nak bawak kete pusing belakang rumah.
Bila MPN tu sampai belakang rumah, die tengok tempat pembakaran sampah tu kat belakang rumah orang lain! Malu setepekkkkkk jeee!!!! Hahahaha!!! 
Dah celah mana aku nak buat pembakaran terbuka kalau belakang rumah aku dah ada 2 biji kereta parking situ?? Haiyaaa!!! 
 MPN tolong bukak mata anda besar2 sebelum anda menyerang rumah orang.. lagi-lagi waktu maghrib! 
Bongokkksss!



1 comments:

24support said...

Unable to set-up two factor authentication in Binance
Two factor authentications is a feature that users enjoy as they have an extra zip of security for their Binance account. Sometimes due to glitches and server errors in the system users find it difficult to set up two factor authentication. Such an issue can be easily tackled without any fuss on Binance Support. The representatives at Binance are vastly experienced and with their experience they come in very handy and deal with each and every problem in a very professional manner. Dial Binance Support number1800-665-6722 to get all your problems solved in an instant. Visit:- https://www.cryptophonesupport.com/exchange/binance/

Post a Comment

<3 Comment Me <3

Related Posts with Thumbnails
 
Copyright 2009 Aku Wanita Biasa. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan